Thursday 9 June 2011

**KAWAN





kawan,
kenapa perlu berkawan.
kenapa perlu ada kawan baik?
kenapa perlu ada kalau akhirnya macam celaka juga.
kalau akhirnya mereka sama seperti mainan cinta.
sakit dan meloyakan.

support bila kawan punya kekasih hati.
tepuk tangan bila bibir terukir senyum
gembira.
masing masing gembira.
masing masing bercerita apa rasanya manis bercinta.
dan bila sampai satu tahap,
bila yang manis merasa kelat antara kita.
kawan yang kita angkat masa jaga dan tidur,dah mula memantat carutkan perasaan kita.

kenapa?
sebab terlalu bercerita tentang manisnya bercinta sampai lupa kuat nya rasa susah bersama.
terlalu manis bila si manis meluntunkan kata kata sampai lupa bahagianya bila kita dulu bersama.

cinta.boleh buat orang berubah?
aku kurang ambil percaya.

sebab,kalau dah namanya manusia.
pasti akan berubah.

perubahan kau.perubahan kita

sangatlah

;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;



celaka.


**manusia.acap kali aku tekan  yang dah namanya manusia,mesti berubah.yang dah namanya punya akal,pasti akan ke lain.aku dah biasa.

10 comments:

deeya said...

cinta memang boley buatkan seseorang berubah .. yer ! cinta pada manusia . kadang2 orang lebih menyanjung cinta kekasi dari cinta seorang sahabat .. tak faham keadaan dunia ! T__T

tehr said...

aku dah malas nak bercinta la, gayah

bukan aku takut bini
tapi... bini yang tak takut pada aku
huhu

Solihin Zubir said...

fuyoohhh.. middle finger! nk saman gayah! haha..

Sca Ndx said...

cinta buta. kbai

Unknown said...

aku juga sudah biasa...

alongxp said...

ye... aku ade gak rs nk wat entri ni, ade gak rs nk coretkan kat fb bile kwn aku da mule melayang2 ngan cinte die, kat fb da xde da komen kat wall aku... bile gurau kat wall die, die da mule hangin, balik hometown bile cuti betul2 pjg je... klu dulu, weekend je blk cni, skang ni,tggu cuti sem br balik, tu pon klu cuti sem tu sebulan, adela dlm 2 mggu die kat sini, tu pon jumpe ntah bape kali...
tp nk wat camne? takkan aku nk herdik, nak seret? terima jela, yg datang akan pergi.

tia @ Ini Kisah Tia said...

boyfriend tak guna , kawan lagi laa . baik berkawan dengan diri sendiri ..

Gayahspears said...

@deeya :- ye..kadang2 kita xphm utk ape perlu bersahabat utk ape perlu berkasih >_<

@bro Ter : kau xperlu bercinta lagi..kehidupan sudah bahgia..kim slm kat isteri tercinta ya >_<

@Solihin Z : Silalah saman..aku rela~!ahaks >_<

@sca NDX : yup.dat rite >_<

@Pendekar Berkuda : suda biasa ya???hihi

@Along : biaselah.. inilah kehidupan di muka bumi..nk ke tak kena sangup telan walaupon pahit..huhu

@Tia :ye..baik berkawan dgn dri sendri..sbb kita xpernah menipu dri kita sendri kan???

vampire's lovex said...

manusia memang berubah..takde yang berubah..walaupon mnusia tu kawan baik kau. sabar je la. ;)

Gayahspears said...

@Vampire's loxer : aku tgh bersabar lah nih >_<

Post a Comment

Ini adalah blog peribadi,blog ini ibarat diari aku...
Sape2 ya nk komen silakan... Aku tak kesah~
Salam,jaga diri,hiasi peribadi... >_<


Buang sampah kat sini!!!