Friday, 15 July 2011

Bak Rasa Kuda Pula Kukuran : Berlagak Kaya



Termenung sejenak~
Suasana sunyi fikiran kosong,terdengar dedaun kering luruh
Pemikiran bercabang,otak ligat mempersoalkan karenah segelintir manusia 'bak rasa kuda pula kukuran'
mengapa ada manusia begini???
Mereka selalu berlagak kaya padahal,tiada berharta...
Hendak diluahkan namun tiada kudrat yang kuat untuk melemparkan kata-kata...
Bila manusia dalam kesusahan,ada manusia lain yang bersedia membantu..namun sampai bila???
Bila dibantu,ditolong...manusia itu tidak pandai bersyukur...
Tempoh yang diberikan cukup lama untuk melunaskan imbuhan yang terkumpul...
Aku letih bahas soal ini lagi...
Setiap kesabaran ada batasan... Aku masih boleh bersabar dan mampu tersenyum...
Tapi aku juga bimbang,senyuman manis ini akan menjadi tawar~
Ia seakan 'balik belakang,lain bicara' Aku benci orang sebegitu...
Mungkin coretan sinis sebegini mampu membuka otaknya yang beku itu~!!!
Satu saja pesanan aku kepada manusia itu, jangan jadi seperti orang 'muka licin,ekor berkudis yang membawa maksud (pada zahirnya kelihatan banyak wang,tetapi sebenarnya banyak hutang)

fuh ==”

10 comments:

Miscellaneous Smiles said...

fess~~

vampire's lovex said...

manusia yg mudah lupa....

Подтверждаю said...

as salam..
kuk kek kung <--ini bukan spam. ni bahasa Lt.


faham apa itu..

Revolusi Diri Seorang Blogger? Ini jawapannya

by : fadzli-rt.blogspot.com

Amiey White said...

saya pakai bundle je *tetibe

ghost writer said...

kannn....dari mula berlagak selamba dah mula nak tunjuk geram(sipi-sipi dari amarah.haha)

kalau dah cakap direct pun dia tak peduli..jawabnya sampai ke sudah tak berjawab.

tehr said...

orang yang tak tau malu ni, payah
buat macam mana pun dia tak kipas telinga

Zulfikar Hazri said...

mlm ni mimpi mintak2 dapat no ekor... esok tikam boleh jadi kaya...

:)

p/s dapat memerhatikan gayah bengkek....

Encik MamaT said...

hmmm... ada banyak cara.. tapi kalau dibiar.. hmmmmmmmmm................... jangan sampai kepala di injak... jangan salahkan orang.. mungkin puncanya atas kelemahan diri kita.... cepat bertindak....

Kalamhati said...

Nape ni adikku..
setiap apa yg berlaku mesti ada jalan keluarnya..yg penting kita kena cari jalan..jgn biar je org pijak kepala..

catherine- said...

==""

grr~

org berhutang
kita terbeban
camne tu?

Post a Comment

Ini adalah blog peribadi,blog ini ibarat diari aku...
Sape2 ya nk komen silakan... Aku tak kesah~
Salam,jaga diri,hiasi peribadi... >_<


Buang sampah kat sini!!!